tisdag 17 november 2009

Mysig jul


Som så många vet älskar jag ju julen. Musiken, ljusen, dofterna- ja, det är så mycket som bidrar till att sprida den underbara stämningen. Varje år när jag är på Ullared får jag lov att köpa en ny julskiva och minst en tomte. I år blev det en skiva med massa gamla godingar (Elvis, Bill Crosby etc) och en liten, liten vit tomte. Ynkligt!! Måste därför göra desto mer hemmapynt. Mossa, ljus, granris, guldtråd osv. kan skapa en härlig miljö.

Idag när jag var på promenad hittade jag några avhuggna grangrenar på marken. Fick släpa på dem en bra bit, dessutom stacks de genom vantarna :) Nu pryder de min entré.

Brasan brassar för fullt, det är varmt och gott. Dags att läsa lite artiklar om kognition (fråga mig inte).

Ha en bra dag!
/ Eders något ensamma Fru Ljungdahl

Inga kommentarer: