fredag 19 februari 2010

Hemma



Jag sitter hemma. Väntar. Känns som att det är hur jag spenderar tiden dessa dagar...Väntar. Väntar och längtar efter att min man ska komma hem. Väntar och längtar efter den dag då jag fått ett jobb och vi kan flytta hemåt igen. Väntar och längtar tills vi har pengar så att jag kan köpa mig fina 60-tals klänningar och värmlandsfår. Ibland väntar jag och längtar jag också efter när vi ska få barn. Ibland är jag rädd för att få barn, inga lugna mysfrukostar med maken längre men mestadels känner jag att jag börjar bli gammal och att jag vill ha en liten knodd. En liten knoddblandning av mig och William. Vad tror ni? Skulle den möjligtvis få blå ögon och blont lockigt hår? Efter min genetikkurs borde jag kunna räkna ut sannolikheten för det...men inte nu. Nu är jag för upptagen efter att vänta. Och längta.

Väntar och längtar galet mycket efter vår också. Slippa skotta, slippa oroa sig för ifall man kommer levande fram till skolan. Slippa missa besök från fina syster och man som inte kan köra till oss i snöoväder. Jag vill hem och jag vill ha vår!


1 kommentar: