onsdag 24 februari 2010

Galenskap

Jag blir tokig! Tokig, tokig. Nu har jag suttit större delen av dagen med mitt ex-jobb...grr..Ibland går det ganska bra men för det mesta är det hopeless. Jag scannar grisning i ett filmprogram, det är galet svårt att se och avgöra när man ska markera att en kulting föds. Har suttit i över 1 timme med bara en sugga och är fortfarande inte klar! Morr. Så tokig blir jag för att det tar så lång tid och går dåligt. Ännu mer tokig blir jag när jag ser dessa fina djur tryckas in i en 6 kvm stor box där de ska klämma fram ~18 smågrisar, varav flera är döda. Jo men vi har ju så fin djurhållning i Sverige! Bajs säger jag!
Såhär är mycket trevligare. Naturligare grisar i naturligare miljö.

Nä, nu ger jag upp för dagen och går och gör pannkakor.

Inga kommentarer: