tisdag 8 juli 2008

Chockerat möte

Tycker om att sjunga, övar en hel del just nu då jag kanske, kanske ska sjunga på ett bröllop framöver (typ ett år framöver...:)). Tänker att just på grund av mitt skrålande när jag är ute i naturen att djuren borde skrämmas iväg. Så i går kväll på kvällsrundan, med mammas storpudel Elvis (som jag passar denna vecka), gick jag i godan ro och sjöng, vrålade, skriade (beror på vem som lyssnar) kommer en grävling travandes emot oss. 2 meter ifrån och den bara springer rätt mot oss. Jag hann inte tänka mer än att; oj den attackerar. Utbrister ett litet oh! Grävlingen höjer chockat huvudet och inser att han har någon framför sig, gör en liten piruett och försvinner tillbaka. Efter att hjärtklappningen lugnat sig något blev jag faktiskt väldigt glad, det var nämligen endast andra gången jag såg en levande grävling. Första var från en bil kanske 5-10 meter ifrån. Nu var det närkontakt (ja, nästan i alla fall), så nära så att jag var lite orolig att han spanat in en del av mig eller vovven som potentiellt snacks.

Tackar härmed för mig/ Köttkexet

Inga kommentarer: